לאחר ניסיון עם עשרות שידורי אירועים בשנים האחרונות עם כמה לקוחות גדולים בארץ ובעולם, אני כותב כאן את המדריך ליצירת קמפיין אפקטיבי ליצירת אירוע בשידור חי במדיה החברתית בדגש על לינקדאין
ישנם לא מעט דרכים לשווק כנס\אירוע, וכשמדובר בשידור חי שסביבו נרצה להביא קהל רלוונטי
ישנם כמה טיפים שעובדים לנו לא רע😊

אז מה עובד נכון ואיך לעשות זאת:

1. הקימו איוונט (אירוע): בכל דף עסקי ניתן להקים אירוע\איוונט: האיוונט ישמש ממש כמו דף נחיתה שכולל מידע על הכנס, אופציה להירשם, מועד הכנס, לינק לדף נחיתה\אתר ואפילו לאחרונה וזה חשוב, טופס ליד פורם מובנה שניתן ליצור לאירוע וכך ממש לקלוט את הדאטה בייס שייכנס. האיוונט מכיל תמונת רקע, מעין הדר כזה. הקמה מושקעת ונכונה של איוונט תאפשר יצירת נכס דיגיטלי שיגיע ללא מעט אנשים לטובת האירוע

לינק ליצירת איוונט: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a552496/create-an-event-from-your-linkedin-page?lang=en

2. יצירת פוסט איוונט., הצעד הבא לאחר יצירת האיוונט לינקדאין מאפשר כל מיני אופציות שיתוף. אופציית השיתוף הרלוונטית היא יצירת פוסט אירוע שיתקשר את האירוע ראשית עם מנהלי הדף

3. הקשר בין האיוונט ללינקדאין לייב: לא מזמן לינקדאין אפשרה לבחור את סוג האירוע, צריך לבחור אירוע מסוג אונליין ואז יש רובריקה שמאפשרת בחירת לינקדאין לייב. הלינק ללייב יעלה רק בזמן צילום האירוע אך כשזה יקרה, לינקדאין תסנכרן את כל הנרשמים לאירוע ואת כל העוקבים של הדף העסקי עם נוטיפיקציה ופופ אפ בפיד שלהם בלינקדאין עקב הסנכרון של כתיבת אירוע מסוג לינקדאין לייב.

4. יצירת הפצה סביב האירוע: עכשיו צריך ליצור באזז סביב האירוע. ישנם כמה דרכים לעשות זאת:

א. פעילות פרסום ממומן המובילה לאירוע: נכון להיום יש קמפיין המוביל לדף האיוונט ומאפשר מדד המרות של האיוונט
ב. אופציית הפצה חכמה המאפשרת לכל אדמין לשלוח הזמנות לחברים לאירוע, אופציית ההזמנה נמשכת מתוך האירוע.
ג. שיתוף האיוונט בלינק בדיוור, אל קבוצות רלוונטיות
ד. שיתוף בקבוצות וואטס אפ
ה. מי שמצליח להביא לא מעט דאטה יכול להוריד מהליד פורמס את הקהל ולייצר קמפיין לוק אלייק נקודתי על בסיס הקהל ואף דיוור באמצעות תוכנת ניוזלטר
ו. לייצר תמונת גריד לאירוע עם תמונה מותאמת לכל אחד מהשותפים: דוברים באירוע, חברות משתפות וכולי ולשלוח להם מייל לשתף

5. פוסט טיזר: ביום האירוע, כשעה לפני האירוע לייצר פוסט טיזר המראה את המקום, את הצוות ואת ההכנות. ממליץ מאוד שאת הפוסט יש לייצר מן הדף ואז כל מי שרלוונטי לאירוע ישתף את הפוסט הספציפי בפיד שלו (לינקדאין, פייסבוק, אינסטגראם, טוויטר)

6. שידור האירוע: לא אכנס לחלק הטכני של ההפקה עצמה מאחר והיא מיועדת ממש לחברה עם ניסיון בהפקת וידאו לייב והיכרות עם הלינקדאין אך אתייחס לכמה נקודות חשובות בהקשר זה:

א. שידור של לינקדאין לייב נעשה אך ורק עם תוכנות צד ג' שאושרו על ידי לינקדאין. בחרו תוכנה שהתחברתם אליה. אנחנו לרוב עושים זאת עם stream live או streamio
ב. הכי נכון למקסם שידור פלטפורמות: במקרה שלנו יצרנו לייב ללינקדאין אך גם לפייסבוק
נותן השירות שאחראי על הפקת הוידאו יידע לכוון ולעשות איחוד פלטפורמות. ניתן תמיד גם לשתף ביוטיוב ובזום ובכך להגדיל עוד יותר את מספר וסוג המשתתפים
ג. מרגע שעלה השידור ממליץ בחום כל עוד ניתן ,להציף שאלות למנחים ובכלל ליצור דינמיקה ואינטראקטיביות בין השידור למנחי האירוע . ריבוי תגובות יגדיל את מספר המשתתפים.
ד. לאחר השידור לעשות את הפוסט פין טו טופ כדי שכל הטראפיק בשבוע הקרוב יתרכז קודם בפעילות הזאת
ה. לייצר פוסט אישי גם לפני השידור במקביל לטיזר בדף העסקי ובמקביל לטיזר בפרופיל האישי ברשתות החברתיות.

נשמח לשמוע רעיונות נוספים ובכלל פידבק שלכם בנושא