ב5 השנים האחרונות התפתח תחום מעניין שלראשונה יצר חיבור  בין עולם השיווק והפרסום לבין עולם הגיוס. שמו של התחום החדש ידוע כיום כ"מיתוג מעסיק"
הסיבה לחיבור התחילה מהצורך הגדל והולך של תעשיית ההיי טק להביא עובדים איכותיים לשירותיה ומהתחרות הקשה על כל עובד.
הפירמידה כפי שהיכרנו אותה פעם התהפכה.
על התפר החדש והמאוד מסקרן הזה התארחתי ברביעי האחרון יחד עם מורית רוזן, מומחית בעולם הגיוס ומיתוג המעסיק
במפגש המרתק שוחחנו בין היתר על הנושאים הבאים:
איך להשתמש בניוזלטר בכללי והפיצ'ר ניוזלטר החדש בלינקדאין
איך לעבוד עם Creator Mode ולמה זה משפיע על חשיפה
איך לעבוד עם וידאו לייב בלינקדאין
איך לייצר Engagement דרך האשתגים ומנצ'ין
איך להשתמש במערכת הפרסום לטובת ג'וב קנדידייט בתוך הבית
איך לנהל את הספקים טוב כדי ליצור מדידה נכונה ולידים (קו"ח) איכותיים
ועוד

לשידור המלא:

תוכן העניינים המלא כאן:

שמתי לב שלינקדאין הכניסו לא מעט חידושים בשנים האחרונות. מה לדעתך 3 החידושים הכי משמעותיים לדעתך?

  • לינקדאין לייב
  • ה-creators mode
  • ניוזלטרים

 

איך להשתמש בניוזלטר – למועמדים

ניוזלטר הוא כלי שיווקי וגיוסי חשוב מאוד שברוב הפעמים חטיבות משאבי האנוש לא מנצלות.  זו דרך ליצור תוכן משמעותי ולשתף את החברים האישיים / או העוקבים של הדף העסקי, בתוכן באופן קבוע. הם יכולים להירשם כבעלי עניין ואז לעקוב ולבנות את ההיכרות והקשר עם הארגון לאורך זמן. כך שולחים להם עדכונים, שולחים מידע חשוב על החברה וההתפתחות שלה וכולי – קהל שבוי

 

למגייסות / מגייסים שכבר פועלים היום בלינקדאין, ורובם פועלים ב"פינצטה" פונים אחד אחד, האם יש משהו שחשוב שישנו בגישה / בתפיסה לדעתך?

תשתפו יותר תוכן. יותר הבנה טכנית של שימוש בתוכן כגון: האשטגים, mention (תיוג), הבנה/שילוב של כלי פרסום או מערכות הפצה יותר היכרות עם כלי פרימיום, וידאו.

 

מה חשוב שיעשו קודם כל בפרופיל האישי שלהם כמגייסות/מגייסים?:

  • יפתחו creators mode
  • ישפרו ויוסיפו סקילס
  • יפתחו את המצב של open to work
  • ישלבו האשטגים בטייטל
  • יכניסו בתיאור וידאו לפרופיל 30 שניות על המשרות ולמה כדאי לעבוד בחברה
  • שם בעברית ואנגלית
  • יכתבו שהם מגייסים כתמונה -כפריים ויזמינו חברי ועובדים משותפים להזמין + שיתוף
  • פרטי התקשרות

 

מה חשוב לעשות כשמפרסמים משרה?

אני רואה שכל כך הרבה משרות מתפרסמות באותו פורמט, באנגלית, "מי אנחנו", מה אנחנו רוצים… אני תמיד מציעה לשנות לעברית ולדבר על "למה כדאי לך המועמד/ת" – אנשים לא תמיד מבינים על מה אני מדברת… אתה חושב שזה כיוון נכון? היית עושה משהו אחר?

הייתי עושה את הדברים הבאים:

  1. לתת ללינקדאין לאפשר לכם את התיאור ולהכין גרסת עברית יחד

2. לייצר משרה כללית + משרת נישה (לינקדאין עקרונית מראה את המשרות)

3. אם אתה כבר עובר את ה6-7 משרות כנס לפורמט של הPPC בטאלנט סולושנס – לרכוש Slot לשנה (עלות של כ – 1500$)

4. תמיד להשתמש במינימום שאלות

5  שיתוף : לפי לינק,  לפיד לבלוג

 

מה חשוב לדעת כשעובדים עם ספקים סביב פרסום ממומן בלינקדאין?

1. חייבים לייצר יחד תיאום ציפיות נכון ולהבין שפרסום זה לא בהכרח החזר על השקעה מהיום הראשון. לדבר על המשפך השיווקי ועל LTV

2 להבין מהם הנכסים הדיגיטליים של הHR ולהבין אם הדף\אתר\דף הנחיתה יעשו את העבודה.

3. ליצור יחד מראש מדדים רלוונטיים והגיוניים. להשוות מול תקופה קודמת כדי להבין אם מדובר בהצלחה

4 ליצור יכולות מדידה שיבהירו מה עובד: אתן דוגמא מלקוח

5. תקציב: מה יכול לקנות לי התקציב ואיזה תמהיל מדיה משרת אותי הכי יעיל ונכון

5. מה יכולות האסטרטגיה והקריאטיב של הספק

 

יש דף חינמי ודף בתשלום, וסלוטים לגיוס – תעשה לנו סדר? מה עדיף? איך לדעת מה נכון/בעל ערך?

דף עסקי כמו בכל מקום לא עולה כסף

דף לייפ עולה. לרוב דף לייפ עם 2 טאבים: מתחיל מ10,000 דולר

אפשר להראות דוגמה של מיקרוסופט העולמית

משרה ראשונה חינמית יותר בשביל טרייל אבל עדיין לא מוגבלת באמת בזמן. לימיט מסויים של מועמדים המשרה נעצרת . תמיד לינקדין ממליץ על אופציה בתשלום כדי להביא יותר מועמדים ולהביא –  ותשב על הדף העסקי ללא חשיפה.

היום לא כולם יודעים אבל לכל חברה שיש CRM יכולים לפנות ללינקדאין או שהאלגוריתם של לינקדאין מזהה את המשרות שהחברה מפרסמת בלינקדאין ומציעה לה חינם להכניס משרות בדף העסקי

משרה אחת חינמית ומוגבלת עולה גם בטאב jobs בסרגל הכלים וגם בדף העסקי בטאב הקרוי "jobs"

עקרונית משרה בתשלום הריצ' האופטימלי שלה נע בין 500-700 דולר בחודש

לאחר 7 משרות ומעלה  כדאי לסגור עם צוות הטאלנט סולושונס ולרוץ על 1605 דולר לשנה למשרה פיקס פרייס עם סלוטים מתחלפים

הנחות או על כמות או על התחייבות חוזה ארוך טווח

רקרוטר עסקי פותח אותך לכל האפשרויות בלינקדאין. 150 אימיילים בחודש, מודעות,

לידים חמים מי שציין שהם פתוחים לעבודה

דף לייפ עם 2 טאבים: מתחיל מ10,000 דולר

חלון ראווה לארגון

יש מודעות דינאמיות שניתן לראות אם נכנסים לפרופיל של כל עובד בחברה

 

לבסוף המלצות החמות לשידור לינקדאין לייב מוצלח:

  1.  הצטייד בציוד מקצועי: מצלמת וידאו מקצועית + סאונד, ציוד הגברה ותאורה
  2.  אם המציגים אינם קרובים למחשב השידור, דאג לשים מיקרופון עם קליפס בדש החולצה
  3. הכן או דאג לאינטרנט ברמה גבוהה בכדי לא לגרום לשידור להשתבש. ניתן הן להתחבר במקום לרשת תמיד בכבל רשת. לא להסתמך על wifi. לרוב כדאי להביא גיבוי של רשת סלולארית. (מינימום ב3 מגה upload)
  4. דאג לבצע כמה שיותר טסטים של החיבור בין המצלמה לרשת ולתוכנת צד ג' ובמועד כמה שיותר קרוב, אם ניתן במקום הצילום
  5. דאג ליצירת ואישור הפריים מראש מול הלקוח כי ברוב המקרים שידור הלייב הוא ממוקד והמצלמה אינה זזה כמעט ולכן הפריים המקורי חשוב
  6. דאג לתאורה ברמה גבוהה
  7. דאג לייצר מראש שאלות על התוכן או לעודד שאילת שאלות מראש ובקש מהמרצה שיענה בזמן ההרצאה בפאוזה מתוכננת, או שאיש מקצוע נוסף למרצה שאינו משתתף יענה חזרה כאדמין בדף הלינקדאין
  8. דאג להביא מחשב לפטופ איכותי עם מעבד חזק שיהיה קל לנייד ממקום למקום
  9.  תמיד כמנהל השידור תהיה גם קרוב לצוות הצילום וגם עם עין על התגובות והמספרים של הצופים אונליין
  10.  צור איוונט בלינקדאין אותו תוכל לפרסם.
  11.  שתף את הלינק בקבוצות (זה אמנם קשה אך עם יש איתך צוות) אפשר לשתף או את האיוונט בשלל דרכי הפצה לפני כן וממליץ בחום לשתף בקבוצות ובפידים השונים: לינקדאין, פייסבוק וכולי
  12.  השתדל לשדר בכמה פלטפורמות במקביל. ניתן לשדר לינקדאין לייב יחד עם זום, יוטיוב ופייסבוק
  13. מאוד חשוב. מאחר והאיכות של השידור בלינקדאין עדיין מוגבלת (720p) כדאי מאוד במידה ומציגים מצגת ולרוב מרחוק, להגדיל במצגת פונטים, להכהות בבולד ורקעים כהי

אהבתם? החכמתם?

צרו קשר ונשב לקפה

צור\צרי קשר כאן