בהמשך לוובינר שנערך ברביעי האחרון, ניסינו לרכז את המגמות והתמורות הבולטות בשנת 2021 בתחום הדיגיטל בדגש על דאטה מרקטינג

בוובינר התארחו אלעד לוי, מנהל מוצר וסמנכ״ל השיווק בחברת פיקסל, אריה מנס מנכ״ל חברת זודורה ומומחה לדאטה מרקטינג ואור פיאלקוב, מנכ"ל פיאלקוב דיגיטל – סוכנות דיגיטל והבעלים של EasyCloud – אחסון בענן.

אלו סיכומי הדיון בעיני מהמעניינים שהשתתפתי בשנה האחרונה:

אלעד לוי דיבר על המגמה אולי המדוברת ביותר בשנה החולפת, כאשר APPLE ופייסבוק החלו לחסום את כל סוגי הקוקיס באתרים ואת כל המזהים מהאפליקציות. הרקע למגמה הוא ארוך שנים. למעשה נקודת המוצא של חסימת הקוקיס בפרט וחסימת זיהוי משתמשים בנכסים הדיגיטליים בכלל, מקורה

בצורך האקוטי שלנו המפרסמים\משווקים לייצר מידע רב כמה שיותר על קהלי היעד שלנו, מי שמבקר באתרים שלנו וכולי. ברבות השנים הדלת הזאת (דלת הזיהוי) הייתה פרוצה לחלוטין, עוד מימי הפיקסל השקוף.

כבר בתחילת עידן  האתרים הראשונים ברשת, רצו מנהלי האתרים להבין כמה אנשים מבקרים באתר.

עם הזמן עלה גם הצורך להבין מי הם האנשים שמבקרים בו, וכך התפתחו שירותים המאפשרים לעקוב אחרי גולשים באתר. איך זה נעשה? באמצעות הטמעה של פיקסלים שקופים בתוך האתר.

מהו פיקסל שקוף? הפיקסל השקוף הוא בעצם תמונה שקופה בגודל של 1X1 פיקסלים. כאשר גולש נכנס לאתר, הדפדפן שולח בקשה לשרתים כדי לטעון את האתר. בתוכן של האתר, כאמור, מסתתר לו הפיקסל שמוביל לאתר שונה שתפקידו לזכור מי ביקש לטעון את התמונה.

חזרה לשנת 2021 בואכה 2022:

בחודש אפריל 2021, אפל הוציאה את גרסת ios 14.5 שחוסמת את כל סוגי העוגיות באתרים ואת כל המזהים מהאפליקציות.

איך זה עובד? עד היום, הצורה שבה המידע זרם מהאפליקציות המפרסמים הייתה פשוטה. ברגע שהמשתמש ביצע אינטראקציה כלשהי עם הפרסומת, המידע הועבר ישירות אל המפרסם. וכך זה עבד גם באתרים.

העדכון של אפל שתקף כרגע רק לאפליקציות, שינה את הצורה שבה המידע הזה נאסף. מהיום, כל המידע על המשתמש עובר אך ורק דרך אפל.

כלומר, כאשר משתמש יוצר אינטראקציה עם פרסומת באפליקציה, המידע קודם כל עובר דרך אפל, וזאת מבצעת אנונימיזציה למידע, ומעבירה אותו אל המפרסם.

התוצאה היא שאין למפרסם דרך לזהות משתמשים ייחודיים ולהסיק מסקנות על צורת ההתנהגות שלהם. זה בעצם מה שמאפשר לאפל לשלוט על המידע שפלטפורמות מקבלות מהמשתמשים.

הנפגעות העיקריות מהשינויים האלה הם המפרסמים הגדולים. פייסבוק, גוגל וגם רשתות חברתיות כמו סנאפצ’ט. אפשר לראות את התוצאות של השינוי המהותי הזה בחברות שפספסו את התחזיות שלהם ברבעון האחרון.

אלעד התייחס לתחזיות בכמה אופנים:

  1. מאחר והזיהוי לפי קוקי וIP נפגע הדרך הייחודית שמשווקים ומפרסמים יתייחסו היא באמצעות בקשה חוקית מהמבקר\משתמש להשאיר מייל ובכך יהיה לנו את הדאטה.
  2. ברמה הטכנולוגית אלעד מזהה שינוי משמעותי ברמת הטכנולוגיה. כבר היום אנחנו מזהים שבמערכות הפרסום השונות, האופטימיזציה נהפכת ליותר אוטומטית ורחבה ולמעשה תפקיד מנהל הקמפיינים אט אט יתחיל לעבור ממצב של עבודת ניהול יומיומית למצב של בקרת ניהול.
  3. אופי השיווק מבוסס הזיהוי ישתנה. במקום שנדע מראש מיהו הקהל באמצעות זיהוי הקוקי או הIP, למעשה אנו נהיה תלויים בקבלת מייל וטלפון ולכן אופי השיווק יהיה דומה יותר לעולמות הB2B בו המפרסמים דוחפים יותר התניית פרטי צור קשר להורדת מאמר או הרשמה לוובינר וכולי.
  4. כדי לתפוס את המשתמש ביותר דרכים, נציע מודלים מבוססי תשלום מאחר וכבר הצטרכנו לבקש מייל מראש.

אריה מנס, מנכ"ל זודורה, מומחה לדאטה מרקטינג ואנליזה שיווקית התייחס למגמה נוכחית יותר בצד האתר של המפרסם\לקוח:

  1. ככל שהמגמה השלטת היא דרישה לזיהוי במייל, אז מתגברת הגישה של הלקוח לטפח את הדאטה העצמי המתהווה באמצעות מיילים וטלפונים.
  2. הרעיון הוא לשפר את חווית האתר באתרים, אפליקציות ובכלל בערוצי התוכן העצמיים מבוססי הדומיין שלהם. בצורה זו אתר עם חווית משתמש טובה יותר תייצר מערכת יחסים טובה יותר.
  3. ההמשך של טיפוח הדאטה מול חוווית המשתמש בצד הלקוח, ככל שהלקוח ישקיע בהעשרת הדאטה וביצירת פרסונליזציה כך תיווצר תועלת ומידע רלוונטי ללקוח ותיוצר נקודת מכירה טובה יותר, תוצרים טובים, בסופו של דבר גם ייצור מוצרים טובים יותר ללקוח. כתוצאה מכך כמובן אותם לקוחות שישכילו לעשות זאת ירוויחו הן בצד שימור הלקוח ושביעות הרצון והן מבחינת גידול כלכלי.

זיו שיינפלד, מנכ"ל זד דיגיטל, מומחה בשיווק לB2B וקהלי הפרימיום:

1.ציין את הערך המוסף בעולם הB2B בהתניית מייל

2. דיבר על החשיבות בקהל קטן סביב מיילים ומזהים מדוייקים יותר והצורך בייצור ואיסוף דאטה באופן עצמי באמצעות תוכנות רלוונטיות צד ג' כגון loosha zoom info וcrunch base

3. דיברנו רבות על המשפך הפרסומי מבוסס דטאות וכיצד להשתמש במייל ממומן בלינקדאין או בפעילות ABM\OUTREACH לקהל קטן. סברנו שכדאי להשקיע כמה שיותר בפרסונליזציה באמצעות א. זיהוי הדאטה ב. הכנסת המייל בשלב מתקדם יותר במשפך. לאחר שייצרנו פרסום בכמה פלטפורמות שאליו הקהל כבר נחשף. לאחר החשיפה הראשונית של הקהל וההיכרות שלו עם המותג והמסר, אז כדאי לייצר מיילים ממומנים ואי מייל מרקטינג

3. מבהיר את החשיבות שעקב המגבלות בפלטפורמות הפרסום עקב מלחמת הפרטיות ליייצר כמה שיותר מדידה ולמידה על הדאטה באתר הלקוח ומשם לייצר תובנות שיווקיות

אור פיאלקוב מנכ"ל פיאלקוב דיגיטל התייחס לסוגיות הבאות:

  1. חושב שעדיין צריך לייצר אופטימיזציה רחבה בכל מערכות הפרסום
  2. מאמין ב AB טסטינג מובהק. פשוט לנסות לפזר את הפרסום בכמה שיותר פלטפורמות
  3. לאסוף כמה שיותר דאטה כדי לייצר רשימות איכותיות לפרסום מבוסס זיהוי ומדוייק יותר. בעיקר בעולם הb2b
  4. מאמין שבגלל מלחמת הפרטיות של apple ושות' אנחנו ניפגע אך מאמין שזו הזדמנות לייצר שיווק יצירתי יותר
  5. גם מאמין בחינוך שוק ללקוחות שלא הכול באמת מדיד  וצריך סבלנות יחד עם ניסוי וטעייה כדי להצליח בפעילות השיווקית.

לוובינר המלא צפו כאן:

 

אהבתם? החכמתם?

צרו קשר ונשב לקפה

צור\צרי קשר כאן