מאז חודש מרץ בו התעדכן למעשה סופית הממשק החדש של מערכת הפרסום של לינקדאין,linkedin ads manager, החלו גם לינקדאין לפרסם כמה סדרות של מדריכים ומאמרים וגם וובינר הסוקר את הממשק החדש. מה שיותר חשוב הם השילובים החדשים של הפילוחים שניתן לעשות שיכולים לעשות את ההבדל בפלטפורמה שקצת קשה לפצחה. אלו בעיני השילובים המעניינים והטובים:

  1.  עקרון החשיפה:  דבר די ידוע שלא ניתן להתכחש לו הוא שלינקדאין, למרות שנמצאת בפריחה יחסית של מצטרפים ומעורבות גבוהה יותר עדיין ביחס לפייסבוק ואינסטגראם נחשבת למקום שבו המשתמש הממוצע גולש בצורה יותר פונקציונלית, לטובת חיפוש עבודה או חיפוש אנשים ספציפיים לשיתופי פעולה, לטובת גיוס עובדים ויש כאלו שמשוטטים להתעדכן בצורה נקייה יותר בתכנים מקצועיים או סתם לחפש מידע בקבוצה כזו או אחרת. מתוך עקרון החשיפה הנמוך אפשר להסיק 2 תובנות מרכזיות:ֿ א. כדאי להרחיב קהל באופן מלאכותי מאשר לצמצם ולמקד מידי. פחות מ100,000 איש בלינקדאין, גם ברמה הלוקאלית בישראל, נחשב קהל מועט שהחשיפה שלו נמוכה מידי. כדי למנוע זאת ניתן לפלח seniority במקום job title ולהוסיף skills.  ב. לייצר תפקידים אך להעמיק בזמן התעסוקה (כמה שנים אותו אדם בתפקיד) ולהרחיב בחירת קבוצות ספציפיות. בכל אחד מ2 הסעיפים ניתן להוסיף גם ״הרחבת קהל״ (audience expansion)
  2.   נסה את הinterests: הפיצ׳ר החדש אמנם עוד בבתא אבל מהתנסויות ראשוניות נראה מבטיח. הפיצ׳ר שיודע ללכד התנהגויות הן מהפרופילים בלינקדאין לפי סקילס ותכנים הקיימים בפרופילים האישיים ובדפים העסקיים, גם שואב מידע מbing של מיקרוסופט.
  3. שילוב חכם של דאטות: למי שיש מערכת crm מסוג: האב ספוט, סיילס פורס, מיקרוסופט דיינמיקס, alouqua יכול כבר תקופה לחבר בapi ולפרסם לכלל רשומות המיילים המוצלבות עם המייל הרשום לאותו משתמש בלוג אין בלינקדאין. יחד עם אקסל של דאטות ועם פיצ׳ר הaccounts המכיל רשומות של דומיין של חברות ניתן לפלח בלינקדאין קהל משמעותי ומדוייק. דווקא הרימרקטינג דורש זמן בלינקדאין כי פחות מ300 לא תופס ועד שנגיע לקהל עם ווליום חשיפה רציני ייקח זמן ולעיתים הרבה כסף.
  4.  ייצוא אנשי הקשר: הורד את אקסל אנשי הקשר שלך מתוך הפרופיל האישי וצור קבוצת אנשי קשר לטובת קהל מותאם אישית
  5.  שימוש חכם בטמפלט הקהל החדשים יחד עם פיצ׳ר האינטרסטס. תבניות הקהל החדשות הן דרך טובה לפלח קהלים ספציפיים מבלי להיכנס לדקויות ולבזבז זמן מיותר
  6.  שימוש בקהלי look a like (עם הסתייגות) הכלי עוד לא הוכיח את עצמו. מי שמתעסק בb2b יודע למשל שבפייסבוק לרוב ההרחבה לא עובדת כמו שצריך בעיקר כי המאפינים של הקהל הם דמוגראפיים ולא מבוססי מקצוע או חברה. אם הייתי בוחר  קהל look a like בלינקדאין הייתי עושה זאת על בסיס רשימת רימרקטינג דלה בכמויות ואז כבר מנסה למנף חיסרון בכמות.
  7. פילוחי תארים: בכל מה שקשור ללימודים, בייחוד תארים מתקדמים לינקדאין מוכיחה אתץ עצמה ביג טיים. ניתן לפלח מגוון רחב של תארים ותארי MBA, דוקטורט, BA ולדייק עם התמחויות ספציפיות. ממליץ בחום לתארים מתקדמים לשלב עם סוג עיסוק גם כן
  8. שימוש בפילוח הדמוגראפי: מי ששותל את האינסייט תג (הקוד הטמעה להמרות ורימרקטינג) בלינקדאין באתר\דף הנחיתה שלו יהנה לאחר צביעה ראשונית מסוג התפקידים, העיסוקים ואף הseniority של אלו שהגיעו לאתר מאז הטמעת הקוד. נותן אחלה תובנות ומגלה טפח שלא ידענו על הקהל.