תוך כדי תקופת הקורונה חברות רבות ביטלו את השתתפותם מאירועים פיזיים.

ארגונים רבים החלו לחפש חלופות לכנסים ואירועים פיזיים.

מסיבה זו נראה שהמוצרים החמים ביותר שתופסים את מקומם של הכנסים הפיזיים הם

  1. וובינרים
  2. שידורים חיים
  3. כנסים וירטואליים
  4. מיטאפים דיגיטליים

מתוך התנסות מעניינת עם מספר לקוחות עימם אנו משלבים את הפעילות הלינקדאין הלייב יחד עם פעילות זום או microsoft teams, אני משרטט כאן את המדריך להקמת לינקדאין לייב מתוך דף לינקדאין עסקי.

ראשית, לינקדאין לייב הוא פיצ'ר חדש יחסית וכרגע הוא בגרסת בטא.

הלינקדאין לייב בדומה לפייסבוק מאפשר 2 סוגי שידורים: 1. באמצעות היוזר האישי 2. באמצעות הדף העסקי. שיטת השידור ב2 המקרים זהה. השוני היחידי כמובן הוא הרשמיות, כאשר דף עסקי מייצג את הארגון בעוד שידור לייב מיוזר הוא הרבה יותר אישי ובמקרים רבים יכול גם להיראות על ידי יותר יוזרים, בייחוד עם לפרופיל המשדר יש הרבה חברים.

 

מהן המגבלות הקיימות כרגע בלינקדאין לייב:

  1. כדי לקבל הרשאה בכדי שלינקדאין יאשרו לארגון בו אתה עובד או עימו אתה עובד כסוכנות, אתה צריך לבקש מייל ממנהל לקוח בלינקדאין שימלא או שאתה תמלא בשם החברה טופס בקשה.: קישור לבקשת גישה מלינקדאין העולמית: 

עקרונית, לינקדאין אמורים לאשר את הטופס תוך 14 ימי עבודה. טיפ חשוב. פנו למנהל הלקוח עימו אתם בקשר ובקשו שיזרזו תהליכים. במקרים רבים, אם יהיה אירוע דחוף יותר , הדד ליין יסייע לכם להלחיץ קצת את המערכת ולקבל אישור זריז יותר.

2.  אותו ארגון נדרש לפרסם בסכום של עד 5,000 דולר לחודש בלינקדאין אדס למעט התחשבות חריגה של לינקדאין

3.  ברגע שלינקדאין מאשר את הפיצ'ר של לינקדאין לייב לדף המבקש מקבל מייל עם האישור והמשך הנחיות

4. השלב האחרון, אך הטכני הוא שבשונה מפייסבוק צריך להתחבר ל"streaming tool", תוכנת צד ג' של שידורי וידאו בסטרימינג שתדע להתחבר נכון לפלטפורמה

תוכנות הstreaming ברובן עולות כסף ודורשות איש טכני שיידע בעצם לחבר את מצלמת הוידאו ובייחוד את כרטיס המסך עם תוכנת הstreaming

5. שידור ברזולוציה נמוכה יחסית של 720pi

אלו התוכנות צד ג' הרשמיות שעובדות עם לינקדאין לייב: ברובריקות שבטבלה לינקדאין ממליצה ומסבירה, מה בחינם ומה בעלות גבוהה ומה לשידור חובבני יותר ופחות. 

מה האפשרויות הטכניות וכיצד ניתן להתחבר:

ראשית כפי שכתבנו בתחילת הפוסט, בלינקדאין האפשרות היחידה כרגע היא לשדר אך ורק דרך תוכנה צד ג'. אנחנו בשידורים האחרונים מצאנו את התוכנה המאוד פופולארית Stream Yard כתוכנה המועדפת לשידורי לינקדאין לייב.

כדי לחבר את אתר Stream Yard למצלמת וידאו מקצועית צריך ראשית לשלם חשבון פרימיום של 25 דולר, לאחר מכן יש לבצע התאמה בין הcapture card של המצלמה לבין הדרישה של התוכנה.

זהו סדר הפעולות:

  1. היכנס לאתר Stream Yard
  2. עשה לוג אין\הירשם
  3. בחר יעד הקרוי באתר Destination. כאן אתה בוחר את דף הלינדאין או היוזר בלינקדאין ממנו אתה אדמין לשידור
  4. בחר את דף הלינקדאין שבו אתה אדמין
  5.  חבר את המצלמה וחבר את הcapture card
  6.  מכאן נלך למקום בו כתוב בכפתור כחול "create broadcast. נלחץ
  7. לאחר הלחיצה ייפתח לנו חלון המזהה באילו עמודים אנחנו אדמין ויאפשר לנו את השידור. עם תוכנת סטרים יארד ועם עוד מספר תוכנות כגון blive ועוד תוכנה מקצועית בשם restream.
  8. ניתן לשדר גם במקביל מהעמוד העסקי של הלינקדאין, הפייסבוק וערוץ היוטיוב כל עוד לאותו גוף משדר יש גישה לכל אותם נכסים
  9. מכאן האתר מכניס אותנו למעין טסט. קורא לזה "studio" ואז לאחר לחיצה מצד שמאל על כפתור כחול למעלה בשם go live אתם באוויר

 

3.

5-6.

7-8

 

אלו סוגי איסורי תוכן לינקדאין מגבילה בלינקדאין לייב:

  1. איסור על מכירה בסרטון
  2. אל תשדרו סרטונים קצרים. פחות מ10-15 דקות מבחינת לינקדאין לא מתאים ללייב אלא לפורמט הוידאו המוכר
  3. איסור על לוגואים בגודל מסך, אלא אפשרי לוגו פינתי
  4. ללא ״מתחילים בקרוב״.
  5. המתנה של גג 2 דקות עד עלייה לשידור ול זמן ארוך מזה
  6. איסור על וידאו מוקלט

 המפרט הטכני לשידור כרגע בלינקדאין לייב:

  • Length: 4 Hours (Maximum)
  • Aspect Ratio: 16:9 only (at the moment you can't do square or portrait videos)
  • Resolution: 1080p (maximum)
  • Frame Rate: 30 fps (maximum)
  • Key Frame: every 2 seconds (60 frames)
  • Bitrate (video): 6mbps (maximum)
  • Bitrate (audio): 128kbps and 48khz sample rate
  • Encoding: H264 video, AAC audio
  • Protocol: RTMP or RTMPS (secure RTMPS is preferred)

ולבסוף המלצות החמות לשידור לינקדאין לייב מוצלח:

  1.  הצטייד בציוד מקצועי: מצלמת וידאו מקצועית + סאונד, ציוד הגברה ותאורה
  2.  אם המציגים אינם קרובים למחשב השידור, דאג לשים מיקרופון עם קליפס בדש החולצה
  3. הכן או דאג לאינטרנט ברמה גבוהה בכדי לא לגרום לשידור להשתבש. ניתן הן להתחבר במקום לרשת תמיד בכבל רשת. לא להסתמך על wifi. לרוב כדאי להביא גיבוי של רשת סלולארית. (מינימום ב3 מגה upload)
  4. דאג לבצע כמה שיותר טסטים של החיבור בין המצלמה לרשת ולתוכנת צד ג' ובמועד כמה שיותר קרוב, אם ניתן במקום הצילום
  5. דאג ליצירת ואישור הפריים מראש מול הלקוח כי ברוב המקרים שידור הלייב הוא ממוקד והמצלמה אינה זזה כמעט ולכן הפריים המקורי חשוב
  6. דאג לתאורה ברמה גבוהה
  7. דאג לייצר מראש שאלות על התוכן או לעודד שאילת שאלות מראש ובקש מהמרצה שיענה בזמן ההרצאה בפאוזה מתוכננת, או שאיש מקצוע נוסף למרצה שאינו משתתף יענה חזרה כאדמין בדף הלינקדאין
  8. דאג להביא מחשב לפטופ איכותי עם מעבד חזק שיהיה קל לנייד ממקום למקום
  9.  תמיד כמנהל השידור תהיה גם קרוב לצוות הצילום וגם עם עין על התגובות והמספרים של הצופים אונליין
  10.  צור איוונט בלינקדאין אותו תוכל לפרסם.
  11.  שתף את הלינק בקבצות (זה אמנם קשה אך עם יש איתך צוות) אפשר לשתף או את האיוונט בשלל דרכי הפצה לפני כן וממליץ בחום לשתף בקבוצות ובפידים השונים: לינקדאין, פייסבוק וכולי
  12.  השתדל לשדר בכמה פלטפורמות במקביל. ניתן לשדר לינקדאין לייב יחד עם זום, יוטיוב ופייסבוק
  13. מאוד חשוב. מאחר והאיכות של השידור בלינקדאין עדיין מוגבלת (720p) כדאי מאוד במידה ומציגים מצגת ולרוב מרחוק, להגדיל במצגת פונטים, להכהות בבולד ורקעים כהים

לסיכום:

סה״כ ההתרשמות מלינקדאין לייב, גם אם הושקה 5 שנים לאחר פייסבוק וטכנית 9 שנים לאחר ההשקה הראשונה של יוטיוב לייב, עדיין הערך של שידורים חיים לעסקים היה קצת חסר וטוב שהפיצ׳ר הגיע.  לינקדאין נערכו היטב והתוצר הוא מאוד איכותי. נותר בעיקר לקוות ולחכות שהפיצ׳ר הנ״ל ייצא מהארון ויוכר לנחלת כלל היוזרים והדפים העסקיים כפי שקרה עם פייסבוק ויוטיוב. לסיום אני רוצה גם להודות לגיא אגא, מומחה לייב שלמעשה שידר איתי את השידורים הראשונים של לינקדאין לייב וסייע לי בהכנת המאמר.

מעונינים להפיק שידורים חיים לעסק שלכם ולשמוע כיצד לייצר מכך עסקאות?

צרו איתנו קשר