בחודשים האחרונים, בייחוד לקראת הכניסה לרבעון האחרון לשנת 2020, לינקדאין עם כל משבר הקורונה, נכנסה לאמוק של חידושים ופיתוחים, חלקם משמעותיים ברמות הגבוהות ביותר.

במאמר הנוכחי אשתדל לסקור את החידושים בלינקדאין ואת מה שניתן ליישם סביבם לשנת 2021 הן ברמת הממשק, הן ברמת הפיצ'רים, התכנים וכמובן ברמת מה הולך לקרות ב2021 מבחינת פרסום דיגיטלי

 

הממשק:

הממשק לפני כחודשיים נצבע בלבן ורבים מהאימג׳ים של האינגייג׳מנט: הלייקים, התגובות, העלאת התמונות ועוד נהפכו למעוגלים יותר. כל זה קרה תוך כדי העלאת דברים נוספים שיופיעו מייד

הפרופיל האישי:

נכנסה האפשרות לייצר שיחות וידאו בין משתמשים בסגנון זום, מיקרוסופט טימס וכולי

נכנסה האפשרות להקליט את השם שלך כדי למנוע בזמן אמת טעויות בהגיית השם. את הההקלטה ניתן לייצר רק במובייל אך מתעדכן גם בדסקטופ

 תיבת האינבוקס:

ניתן למחוק הודעות ולמיין באינבוקס הפרטי בלינקדאין

מערכת הפרסום בלינקדאין:

1.פרסום לפי  עלות לליד: נכנסה האפשרות לפרסם ביד לפי ליד: הכוונה היא שבנוסף לאפשרויות הסטנדרטיות של עלות לפי קליק, חשיפה ובצורה אוטומטית (בה לינקדאין מאפטמת את הביד לפי האלגוריתם שלה)

 אופטימיזציית ביד לפי עלות ליד משוערת:

 

 

2. אופטימיזציית ביד לפי עלות דף נחיתה:

בדומה לאופציה לבצע אופטימיזצית ביד לפי עלות קליק וליד, ניתן ממש בימים האחרונים גם לאפטם את הביד לכל מי שמפנה לדף נחיתה לפי 3 עקרונות של:

א. אופציה ידנית

ב. אופציה אוטומטית

ג.  אופציה מבוססת תמחור

לעניות דעתי למרות השינויים הרבים והתכופים נכון לעכשיו כפיצ'ר חדש לפחות בהתחלה תתחילו באפשרות הידנית ואם הקמפיין רץ יפה ומביא תוצאות טובות תעברו לtarget cost

 

 

3. רימרקטינג מבוסס לרימרקטינג לאירועים, למי שנכנס לדף העסק (כולל העוקבים עצמם) ומי שלחץ על כפתור CTA:  למי שקצת מכיר את הפרסום בלינקדאין יודע שרימרקטינג בלינקדאין זה פיצ'ר קצת בעייתי, מכיוון שלוקח הרבה מאוד זמן ובעיקר כסף עד שנצבע מספיק קהל להשתמש בו לרימרקטינג. זה במובן של צביעה של קהל המגיע לאתר\דף נחיתה וכולי. דווקא מסיבה זו הרימרקטינג הפנימי של לינקדאין שמתבסס על נכס לינקדאיני קיים הוא הרבה יותר אפקטיבי בעיני ביחס  לרימרקטינג פנימי בפייסבוק אל מול הרימרקטינג המתבסס על צביעה באמצעות פיקסל (מה שכתבתי זה עתה על כניסה לאתר\דף נחיתה). לכן כרגע כשיש את האפשרויות:

א. רימרקטינג למי שנכנס לדף העסקי: למעשה רימרקטינג כפול: גם מי שנכנס לדף העסקי\ביקר בו וגם רימרקטינג לעוקבי הדף (followers)

ב.  רימרקטינג לאירוע: האיוונטים שנכנסו לפני כמה חודשים מחדש ללינקדאין (פיצ'ר שעשה קאמבק) ולמעשה הם פיצ'ר שחזר כדי לשווק פיצ'ר אחר- לינקדאין לייב.

ג. רימרקטינג לאיוונט צובע את כל מי שנרשם או הקליק על לינק האיוונט אותו מייצרים סביב ארוע המפורסם בדף העסקי בלינקדאין

    (את הלינק ניתן להעביר כלינק לכל מקום ברשת)

ד. רימרקטינג ללחיצת כפתור cta: כפתור הנמצא בדף העסקי בלינקדאין ומאפשר מדידה של מי שלחץ כדי להגיע ליעד נוסף

ה. רימרקטינג למי שלחץ על טופס ליד פורם: הפיצ׳ר הוותיק יותר ואולי האפקטיבי מכולם. טפסי הליד פורם בכלל ובלינקדאין בפרט עשו שינוי מאוד איכותי בתחום הליד ג׳ן והפרפורמנס ורימרקטינג סביב קהל שפתח את הטופס אך טרם מילא ליד הוא רימרקטינג מאוד מדוייק ומאפשר לא מעט הזדמנויות

    עסקיות

ו. רימרקטינג למי שצפה בוידאו:ֿֿ כל מי שצפה בוידאו, ניתן לבצע עליו רימרקטינג, אך לצערי רק על בסיס וידאו ממומן. גם במקרה הנ"ל ניתן לייצר רשימה מבוססת על כמות זמן שהייה מתוך הסרטון.

סטורי בלינקדאין:

אז סוף סוף הפיצ׳ר אולי הפופולארי בעולם, זה שהפך את אינסגטראם למה שהיא הגיע לדודה המעונבת, לינקדאין.

מה בגדול ניתן לעשות עם הסטוריס בלינקדאין:

א.  אם אתה יוזר שהפיצ׳ר נפתח לו (בישראל זה עדיין בבתא) ורוב הפידבקים מגיעים ממשתמשים שיש להם חשבון בחו״ל, לייצר סטורי מהאפליקציה של לינקדאין  בסלולארי. את הסטורי מייצרים מראש הדף כפי שנעשה בפייסבוק וגם                 באינסטגראם.

ב. לאחר שייצרת את הסטורי אחרים יוכלו לראות את הסטורי – עד 20 שניות מתוך שורת הסטוריס שיוצגו להם רנדומלית בראש המסךֿֿ.

האופציה לפרסם בסטורי כבר אפשרית וברגע שנדע יותר על אפשרויות הפרסום, היכולות והמודל העסקי נעדכן מעבר

ג. את הסטורי כל אחד יוכל לשתף באמצעות כפתור share

ד. בדומה לסטוריס של רשתות גם כאן ניתן לשתף בעיקר תמצית של אירועים נקודתיים שרוצים לקדם או לשווק,אמירות ספציפיות, טסטימוניאלס,קטעי וידאו קצרים, לינק למאמרים, חיפוש עובדים, חדשות למיניהן וכמובן כל דבר שנרצה להבליט.

 

לינקדאין לייב: לכל המידע פשוט היכנסו למדריך הנרחב שפרסמתי לפני מספר חודשים כאן בבלוג

 

No title provided for this image

דפים עסקיים:

א. נוספו באנליטיקס  בטאב הסטטיסטיקות אפשרות לראות מי נרשם, כלומר, את הפרופיל של הנרשם עצמו וכך ניתן לזהות ברמה הכי "שמית" אם המתווספים הם קהל   היעד המתאים וכמובן ליצור עימם קשר אחד על אחד

ב.מעכשיו מנהלי עמוד יכולים לראות מי בקרב עובדי החברה שיתף או עשה אנגייג'מנט לתוכן עמוד החברה:

ג. נוסף טאב של דף HR שבו ניתן להזין את כל הפרטים הקשורים לעולם הגיוס והדרושים של החברה: השימוש מותנה בתשלום:

 

ד.  לינקדאין הורידו את טאב ADS שהציג את המודעות הפרסומיות בלינקדאין של הארגון באותו זמן נתון

אלו השינויים העיקריים שהתחוללו לקראת הרבעון האחרון לשנת 2020.

דברים רבים חדשים עוד הולכים לקרות אך די ברור שיש 2 מגמות דומיננטיות:

 

  1. הרבה מאוד תוכן מבוסס וידאו כגון לינקדאין לייב, איוונטים (אירועים), רימרקטינג סביב צפיות וידאו וכמובן עכשיו, סטוריס
  2. שינויי UI רבים

 

נראה שמנהלי המוצרים התחילו לעשות הרבה נסיונות ולנסות לחזות מגמות בזמן.

נראה איך הדבר זה מעצב את הרוח החדשה של לינקדאין ויותר ויותר מכניס את הרשת שפעם נחשבה די מיושנת ושמרנית לעולם של חדשנות

 

דף מוצר:

דף נפרד ועצמאי בלינקדאין, נפרד מהדף העסקי\דף המותג המוכר.

מתאים להצגת מידע על מוצרים חדשים

המידע כולל: סרטון, מידע כתוב ודירוג (סטייל אמזון)

ראו דוגמא:

https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/122367

event  בלינקדאין:

ממש הקמת אירוע לכל דבר: פיזי, וובינר ועוד שניתן להקים אך ורק מתוך הדף העסקי. לייצר לאירוע נראות, להכין דף נחיתה ייעודי, תאריך,

מי שמנהל בדף יכול לשלוח לכלל החברים שלו בלינקדאין

מומלץ מאוד למינוף לקמפיין של אירוע

מאמצע נובמבר יש אפשרות להכניס את הלינק של האירוע ולקבל תוצאות בסטטיסטיקה של מערכת הפרסום במידה ועושים קמפיין ממומן בלינקדאין

כמו כמות המרות לאירוע , כמות CTR וכולי בנפרד

 

דוגמא לEVENT:

No title provided for this image

 פרסום בלינקדאין לרבעון הקרוב:

מה צופים לינקדאין העולמית בהיבט של פרסום בלינקדאין לרבעון הראשון של 2021?

לינקדאין חוזים פחות תחרות בפלטפורמה בחודשיים הראשונים של הרבעון. מסיבה זו כדאי למקסם את

הדומיננטיות של תוכן ופרסום בחודשיים הראשונים כדי לבלוט ולהתבדל. כמובן הכול יחסי ותלוי בביקוש האמיתי של המפרסמים

לינקדאין חוזים עלייה של 20% במחיר לקליק בין החודש הראשון / השני לחודש השלישי של הרבעון. מאחר וציון האיכות של הקמפיין הוא קריטי בחיסכון בעלויות ובשמירה

על מובילות בעלות חשיפה בביד המפרסמים צריכים למקסם את הפעילות בהוצאה גדולה יותר בינואר

ופברואר ובביסוס ציון איכות גבוה כדי לקצור את הזרעים בתחילת רבעון 2 של 2021

דוגמא לנוסחת ציון האיכות שחושפת לינקדאין העולמית לקראת 2021

 

לסיכום:

כמו כן, נראה שיש עוד לא מעט דברים שנמצאים בתוכניות העבודה של לינקדאין העולמית ובשאיפה ייכנסו כגון:

  1. חיבור בין פרסום ל"קהל מותאם אישית" לבין הsales navigator, כלי הפרימיום של לינקדאין
  2.  שיפור משמעותי בפרסום של שידורי לינקדאין לייב
  3. מייל ממומן הכולל וידאו
  4. שיפור של הצ'אט מבחינת פרסום בפיצ'ר החדש: conversational ads
  5. פרסום של story בלינקדאין

 

רוצים לדעת יותר על קפה בזום או בפגישה, צרו קשר